Aj keď každému klientovi počas odovzdávania radi vysvetlíme ovládanie prídavného pohonu, chápeme, že informácií je veľa a niektoré z nich “môžu zapadnúť”.
Preto Vám na tejto stránke zhrnieme najčastejšie prvky potrebné na pohodlné ovládanie prídavného pohonu.
Malé opakovanie
Základné ovládanie - KLAXON
Ovládacie prvky
Na ľavej strane riadidiel:
- prepínač +/- na voľbu rýchlosti (krátky stisk)
- tlačítko “+” je zároveň pri dlhom stisku voľbou pre MENU
- zapínacie tlačítko (dlhé podržanie), to isté tlačítko pre zapínanie svetiel (krátky stisk)
- ovládač na voľbu smeru jazdy vpred (označenie F<forward – šípka vľavo) a vzad (R>reverse – šípka vpravo)
- spiatočku aktivujtete tak, že stlačíte symbol “R>”, raz stlačíte plyn a až pri druhom stlačení začínate pridávať plyn v smere cúvania. Ide o bezpečnostnú poistku
- ovládač tempomatu (od 3 km/h) a Hill Holder (pri zastavení)
- USB-C port: pre aktiváciu stlačte krátko tlačítko “+”
Na pravej strane riadidiel:
- zvonček
- červené tlačítko pre e-braking (elektronická brzda s rekuperáciou EBS)
- plynová páčka (POZOR: páčku plynu nemôžete držať pri zapínaní Klaxonu, keďže ide o bezpečnostné riziko, Klaxon sa nebude aktivovať a na displayi zasvieti symbol výkričníka)
Spoločné pre obe ruky:
- obe brzdy majú senzory, ktoré zabraňujú súčasnému brzdeniu a pridávaniu plynu
- obe brzdy majú aretáciu (ručnú brzdu). Keď ich stlačíte na brzdenie, môžete nad nimi zasunúť “zobáčik”, ktorý ich zaaretuje v zabrzdenej pozícii



programovateľný display
Display zobrazuje nielen základné parametry jazdy, ale slúži tiež ako vstup pre programovanie jednotlivých parametrov.
Vďaka nemu si teda môžete upraviť rýchlosť cúvania, intenzitu rekuperácie, úroveň akcelerácie a pod.
Napríklad posledná položka v Menu je História chýb. To je informácia, ktorá sa vám môže veľmi hodiť, ak potrebujete pomôcť s nejakým problémom.
Jeden tip: Parameter ACCELERATION (zrýchlenie) má zostupnú škálu. To znamená, že ak sa ho snažíte nastaviť na úroveň 10, akcelerácia je najnižšia. Takže čím nižšie číslo, tým väčšia akcelerácia.
Východzie hodnoty (pre prípadné vrátenie napr. modelu Scrambler do pôvodného stavu sú tieto):
- E-braking (5)
- Acceleration (5)
- Motor Brake (0)
- Reverse speed (5)
- Battery size (podľa vašej batérie)
- Auto light (off)
- Speed Limit (20)
- Km/h or MPH (km/h)
- Reverse sound alarm (ON)
iné verzie batérií
Pri výbere prídavného pohonu si môžete špecifikovať aj vaše požiadavky na dojazd. Veľkosť batérie samozrejme súvisí aj s hmotnosťou, prípadne s pravidlami pre leteckú prepravu.
Pri verziách Power, Race a Monster máte batériu až pre 50-kilometrový dojazd. S trochou humoru sa dá povedať, že pri použití predného rámca s taškami naberiete so sebou až štyri ďalšie batérie a môžete mať dojazd až 250 km. 🙂
Batérie, ktoré sú esteticky identické, je možné rozlíšiť podľa ich dojazdu/kapacity. Pri cestovaní lietadlom sa často vyžaduje, aby batéria nepresiahla 300Wh.
DOSTUPNÉ VERZIE:
Race: Lithiová 48V x 11,6 Ah, 528 Wh, hmotnosť 3,0 kg
Lite: Lithium 48V x 5,8 Ah, 280 Wh, hmotnosť 2,0 kg (certifikát)
Fly: Lithium 48V x 2,9 Ah, 140 Wh, hmotnosť 1,0 kg
POZOR: Batériu nabíjajte aspoň raz za 3 týždne, a to aj vtedy, keď Klaxon nepoužívate. Ak ho “len odložíte” na zimu, kapacita batérie sa môže znížiť.

Tipy
Časté chyby - tipy na odstránenie
- Pohon hlási po zapnutí chybu
Uistite sa, či sa ľahko nedotýkate páčky plynu pri zapínaní. Je to rovnaká bezpečnostná funkcia, ktorú má napr. elektrický vozík. Aj pri ňom nie je možné vychýliť joystick pri zapínaní, aby nedošlo k nehode. - Pohon náhle stratí výkon
Zo skúseností sa väčšinou jedná o rozpojený kábel, k čomu došlo napríklad pri transporte/nakladaní do auta. Hlavne sa to môže stať, ak máte na Klaxone prídavné závažie predného kolesa a jeho objímka sa uvoľní. - Niekedy sa mi Klaxon pripína ľahko a rýchlo, ale inokedy sa takmer nedá nacvaknúť
Dôvodom môže byť zle nastavená geometria vozíka. Ak nie sú adaptéry predných koliesok správne nastavené/kolmé k vozovke, sú kolieska v smere dozadu podseknuté a naopak pri otočení dopredu predklonené. Vďaka tomu sa celý rám ľahko zdvíha a znižuje vo svojej prednej výške. A potom je veľmi zložité trafiť sa konektorom na prídavný pohon (ak Vám vyššie uvedené detaily znejú zložito, neváhajte nás kontaktovať). - Neviem, čo som zmenil, ale Klaxon je veľmi “lenivý” a nezrýchľuje
V Menu je parameter ACCELERATION (zrýchlenie) a má zostupnú škálu. To znamená, že ak sa ho snažíte nastaviť na úroveň 10, akcelerácia je najnižšia. Takže čím nižšie číslo, tým väčšia akcelerácia.